Тези лекарства, които насърчават косопада

които

Ако химиотерапията може да е причина за загуба на коса, други лекарства, цитирани в списанието Prescrire, също увреждат гривата ни.

Умора, значителна загуба на тегло, смяна на сезона, недостиг на витамини, проблеми с щитовидната жлеза, инфекция, излагане на токсични вещества, психологическа травма ... Има много фактори, които могат да причинят внезапна или прогресивна загуба на коса. Със значителни психологически и социални последици (липса на самоувереност, трудности при връзката с женствеността, изолация и др.). Списанието Prescrire сега се фокусира върху страничните ефекти на някои лекарства, за които се смята, че са причина за проблеми с косата.

Загубата на коса обикновено е обратима при спиране на лечението

Сред инкриминираните лекарства намираме, разбира се, противоракови лекарства (химиотерапия), които причиняват масивна и бърза загуба на коса. Но и други лечения могат да имат този вид ефект. Според прессъобщението от списание Prescrire: „Интерфероните често са изложени на умерена и обратима загуба на коса, причинявайки дифузна загуба на коса или на заоблени петна. Някои противогъбични средства (срещу гъбички) излагат на обратима загуба на коса, особено в случай на продължително лечение и във високи дози. Много имуносупресори, както и литий също са изложени на косопад. Възможно е да участват и други лекарства, но в по-малка степен: хормонални лечения, витамин А и ретиноиди, различни сърдечно-съдови лекарства, антидепресанти, анти-инфекциозни средства, антикоагуланти и др. от тези проблеми, не го спирайте преди всичко. Говорете първо с Вашия лекар.

Източник: съобщение за пресата от списание Prescrire, 1 януари 2016 г.