История от 1200 км проучване - Част 2 от Hungaria Divide

Актуализирано: 10 ноември 2020 г.

hungaria

Реших да се отправя извън града и ще бъде както ще бъде. Имаше наклон към хладна долина, докато държах очите си отворени (във всеки смисъл), за да видя дали мога да видя място за спане. В действителност обаче наистина не исках да спя в града.

Насочих се на север в приятната топлина на сутринта. Говорих със съквартирантите, бях в добро настроение, коленете и дупето също ме болеха, но не ми пукаше. Lajosforrás, Pilisszentlászló, вече знаех точния маршрут оттук, защото преминах през този участък до Вишеград преди състезанието. Знаех какъв е теренът, колко ме чака катерене, какво идва след мен, дори не трябваше да гледам GPS, син кръст през целия път. Пътуването обаче изглеждаше по-дълго уморено, очевидно отне по-дълго, но все пак имах добър шанс да стигна до ферибота час по-рано от очакваното. Опитах се да се окупирам, да не заспя. Имах силна дискусия със себе си за това какво би се случило, ако изпратя това или онова на Nagymaros? След това отивам през нощта, спя през деня, когато е по-топло и така ускорявам. Мислите се въртяха на зигзаг почти в главата ми. Разбрах защо да го запазя или просто да се откажа от някои неща, които имах. Докато стигнах до Вишеград, вече имах конкретен списък в главата си. Докато взимах такси, направих снимки на наблюдателната точка и слязох до Вишеград, дори имах време да оближа сладолед на ферибота.

Дори и с оригиналната настройка, над Вишеград.

Преминах Дунава до Нагимарош с ферибота в 10:45. Първото ми пътуване доведе до сервиза за велосипеди Napkereki Küküllő, където попитах Тамас дали има течност против пункция, защото от задната ми гума изтече доста мляко, което отново и отново губи налягане, но за съжаление беше Не е в наличност. Аз, от друга страна, взех картонена кутия и малко лента от него, за да мога да изпратя пощата си. Той отиде за дъждобран, пуховик, по-малка батерия, изпразнен портфейл, едно байкърско дъно и чорапи. Отървах се с около 2 кг общо. Нарязах моята пенопласт в сервизната чанта и след това я замених веднъж с няколко бири.

Взех кафе на поляната и легнах на тревата. Мислех, че събирам сили за изкачването на ниво от 10,8 км +563 м, което знаех на всеки завой, защото беше част от един от моите тренировъчни пирони и най-доброто ми време беше 53 p в участъка Királyrét-Nagy-Hideg-hegyi Turistaház.

Останалото, 5 километра, го направих с рокля, бутайки мотора. Успях да стигна до хижата за 2 часа 30 минути. Пристигнах на контролно-пропускателен пункт пет. Лов на перли, проверете. Подпрях мотора си на терасата и влязох в приятното, познато пространство. Марсия току-що излъжи последната супа от тях. В ретроспекция ми казаха, че рисувам много лошо. И отвътре не се усещаше различно. Скоро момчетата продължиха напред, нямах шанс да продължа напред.

Това беше, помислих си. Оттук вече няма, просто излезте и се отправете към дома. Беше ужасно примамливо. 20 км рулиране, макс. Вкъщи съм за 1 час и без усилие. Влюбен, в уютен дом, където цялото ми страдание престава. Един от най-полезните съвети, които съм чувал от ултра състезателите, е никога да не вземате прибързано решение вечер. Двойката ми също ме помоли да спя горе в хижата, да ям много, да се отпусна и да видя как се чувствам на следващия ден. Поисках боб гулаш, ремъци, бира. Извадих стая, взех душ, измих дъното си, включих зарядното и легнах да спя.

Разстояние: 249 км

Време в движение: 5h 35p
Средна скорост: 14,9 км/ч

Глава 7: Матра е ужасна

В гората има огромен рев, гореща болка се стича по гърлото ми, до гърдите ми. Чувам звука да се отдалечава, да лети далеч между дърветата и да бяга на хълма отсреща. Те потръпват от звука. Просто стоя безмълвно на пътеката, хващам кормилото с избелени нови и плача наоколо. Този животински, елементарен рев избухна от мен. Той съдържаше целия ми гняв, разочарование, разочарование и болка от последните четири дни. Не мога да продължа по-нататък, вече не мога да седя на мотора, гърбът ме боли толкова много. Вече няма смисъл! Искам да се откажа, това беше достатъчно!

"Просто трябва да натиснете малко и всички страдания са свършили!"

Думите на половинката ми Ени прозвъниха в ушите ми: „Ако се откажете, ще съжалявате много след това!“ Но защо да остана в него? Не ми е приятно, не е добре. Не трябва ли да се наслаждавам на карането, докато карам колело из страната? Нямаше кой да отговори на въпросите ми. Тъй като не получих отговори и не можах да чакам дълго просветление там по средата на пътя, продължих напред. Просто седнах и се търкалях, ако вече много ме боли, слязох и бутнах. Просто се търкалях по по-дълъг наклон, когато погледнах надолу към GPS, който не беше на мястото си. Само една дупка зееше там, където трябваше да бъде. По дяволите, отпадна някъде, защото не издърпах гумената стойка върху него! Спирачка! Върни се! Обърнах се обратно (нагоре) за няколко минути, когато видях оранжевото устройство на ръба на пътеката. Дисплеят беше непокътнат, пристигна по петите, дойде малко гума. Тази глазура! Този ден е тежък!

От по-слънчева част направих по-дълга обедна почивка. Междувременно суших потните си неща. Сушене няколко пъти на ден, избърсване с влажна кърпа, кремообразуване. Това беше рецептата, която следвах. Ако бях направил това от самото начало, сега може би нямаше да съм тук. „Умни решения!“ Както се изрази Винсент, дългата обиколка с велосипеди се състои от поредица от интелигентни решения. Друга любима поговорка е „Всичко зависи от навигацията“. волта. Мисля, че това беше едно от моите умни решения. Спрете няколко пъти и се поддържайте чист и сух. Което не обръща процеса, започнал на задните ми части и вътрешната част на бедрата, но не позволява да се влоши допълнително.

В Матрахаза напълних бутилките си на паркинга, измих се и се поставих за последните 3,5 км. Още 300 м ниво и съм освободен от налягането от сутринта. Изкачих почти 40 км от Бая Маре, за да стигна до най-малката точка на страната ни, но еуфорията не дойде. Ридащата, будна нощ (също) оказа влияние. Бях много неохотна и се чувствах самотна. Намерих следващото скрито мънисто и го закачих на връвта си. Ядох малко тестени изделия в ресторанта и напълних нещата си. Излязох едва когато персоналът вече метеше в подножието на бюрото ми. Планът ми беше да спя няколко часа и да потеглям вечер.

Вече олекотеният мотор на покрива.

Разстилах торбата си с бръшлян върху тревата, легнах върху нея и я увих. Може би ако успях да спя половин час. Тези къси сънища не отиват при мен, те не се отпускат. Настроението ми все още беше лошо, но потеглих. Последва вълнуващ, дълъг наклон до Recsk, където поръчах пица, която да отнеса. Мислех да отида, стига да мога да си взема суфле или тяло. Предположих, че няма да мога да се търкаля през нощта. Изчерпах сили в буков стол. До пътя имаше поле с полупокрив, отворен от едната страна, с кръг от сламени бали отдолу. Направих легло върху 2 бали и извадих все още горещата пица. Не е лесно да спиш на ролка, без да паднеш от нея. По някакъв начин, обаче, далеч не бях в състояние да „спя сладко“.

Разстояние: 133,1 км
Ниво: +2371 m
Време в движение: 8h 29p
Средна скорост: 15,7 км/ч

Глава 8: Да умреш и да се възродиш

Една вечер се събудих от силен лай. Имах чувството, че кучето чувства, че съм там, въпреки че нямах представа коя къща охранява иб. Той просто не искаше да спира. Не знаех „парцела“ къде принадлежа и вечерта дори не можех да поискам разрешение за него, но си мислех, че тъй като не е ограден, не съм проникнал в него. И може би нямат нищо против, ако лежа върху балите няколко часа. В края на краищата това е дивият къмпинг, не?

Изобилието около Путнок е напълно омагьосано от красотата му.

Имаше момент, в който се отклоних от знака. Върнах се назад и не знаех откъде идвам. По-конкретно, не можах да разбера от коя посока дойдох във вилицата! Отне ми няколко минути, за да разбера къде да отида по-нататък.

Какво беше тогава? Такава, каквато бях, отидох да закуся с тях мръсни и миризливи. Говорих с Ени, мисля, че тя беше по-развълнувана, когато влязох, отколкото аз самият. Особено след като в последния етап имаше толкова голяма сила на полето, че състезателите стояха според тракера, така че не беше възможно да се познае кой къде ще отиде през последните 40 км. Золи пристигна по време на закуска. Изглеждаше много по-добре от мен, не се измъчваше ни най-малко. Марси ми подари една от специалните награди, седло Selle San Marco. Той каза, че в началото на състезанието все още не е знаел на кого ще го даде, но аз създадох своя собствена категория. Не можаха да се наситят на моето гъбено седло. Оставих ги там, оставете ги да се чудят още малко, изкъпах се и заспах.

Въпреки че отидох наведнъж, но gps ме взе на две заради полунощ. Така че може би виждате колко забавих скоростта в последния етап, след Regéc.
Етап 1: Bükkszék-Boldogkőváralja

Време в движение: 5h 11p
Средна скорост: 11,5 км/ч

Глава 9: Пролог

След три часа сън се събудих много гладен. Габор опакова нещо в стаята, каза, че в момента има обяд, пуснете ме да сляза, останалите вече седяха на масата. Взех тениската си с надпис „Унгарски разделител на 1200 км финишър“ и скочих до ресторанта. Останалите го поздравиха с усмивка. Обяд, бира, тананикане, сладкиши, кафе, сбогуване с тези, които тръгват с влак, малко домашно състезание с ебик Мерида, разтърсване на брега на езерото, чат, вечеря, бира, чат. Така изглеждаше нашият ден. Чакахме Акос късно вечерта. Бях заспал, докато седях, но наистина го очаквах с нетърпение вътре. Пристигна. Тате, вечеря, бира, разказване на истории. Беше весел както винаги.

На следващия ден потеглихме с поредната обилна, вкусна закуска. Бедно обслужващите момичета едва успяваха да напълнят бюфетната маса, ядохме като жътвари. Около девет дойде Eni. Той беше там с мен през цялото време, всяка минута и сега дойде тук за мен. Нямаше да е, ако не ни беше изненадал с нещо. От хладилната чанта в ръката му бяха извадени домашен чийзкейк, чинии и вилици. Скоро той отряза филийка за всички и отново ядохме. Беше груб, познаваше всички по име, кой, кога, с какво темпо, когато спря за дълго време, слезе. Наблюдение с натискане на точка на професионално ниво!

Останахме на обяд, беше трудно да напуснем мястото, момчета. Велосипедите бяха качени в носача на велосипеди, събрахме всичките си неща. Дойде моментът на сбогуване. Осиновихме Винсент за няколко дни, за да чакаме с нас, докато апартаментът му в Пеща се освободи. Така че и той беше около мен, беше малко по-лесно да завърша цялото това приключение.

За мен това пътуване не беше основно за колоездене. Поне все по-малко и по-малко от Zirc. Въпреки че мотора беше инструментът за пресичане на красиви пейзажи. Почти се отказах, но нещо продължи. Исках да знам какво е отвъд болката. С тези две нощни разходки станах (за себе си) ултрациклист. Не състезател, а истински ултразвук. Вече знам какво е извън болката, спазмите, умората, халюцинациите. Когато през последните няколко километра почувствах, че не мога да издържа повече, не издържам на ново изкачване, физически не бях в състояние да го направя, седнах отново на мотора и продължих. Защото в допълнение към изброените по-горе, ако някой има желание да отиде по-далеч, той намира все повече резерви, ресурси, постоянство, за които дори изобщо не е знаел, че съществуват преди това. Там има съкровища, точно високо на стената, за които трябва да се изкачите.

Bikepacking също е свързано с издръжливост. Продължавайте, докато намерите съкровища отвъд стените. (На снимката Zsolt Boruzs.) Снимка: Tivadar Domaniczky

Благодаря на Ени, която проследи пътя ми с неуморна енергия и търпеливо се измъкна от земята, дори когато бях много под себе си. На приятелите, които не спираха да ме бомбардират с позитивни послания, и благодарение на персонала в Великата студена планинска ложа, който се грижеше за мен, сякаш току що се прибрах у дома. И накрая, благодаря на организаторите за това фантастично събитие, което събрахте!

Тук можете да намерите списъка с финиширащите, маршрута и информацията. Твърдостта на обиколката е добре илюстрирана от факта, че процентът на незавършилите е бил над 30% и в двете писти.